maanantai 27. huhtikuuta 2015
perjantai 3. huhtikuuta 2015
lauantai 21. maaliskuuta 2015
Lastenhuoneen muuttumisleikki
Tein jokin aika sitten ideapostauksen lastenhuoneesta, jota suunnittelin 4-vuotiaalle kummitytölleni ja hänen pikkusiskolleen. Kuluvalla viikolla he pääsivät vanhempineen muuttamaan uuteen, juuri valmistuneeseen kotiinsa. Tänään oli kauan odotettu päivä, tyttösten huoneen sisustaminen salaa neideiltä itseltään.
Aamusella odottelin malttamattomana ystävältäni (lasten äidiltä) "lupaa" (aikataulutus piti suunnitella tarkasti, jotta tytöt eivät näe, mistä on kyse) lähteä ajelemaan heidän luokseen auto täynnä huoneeseen tulevaa tavaraa. Tyttöjen mummi otti tytöt hoiviinsa siksi aikaa, että tyttöjen äidin kanssa saimme laitettua huoneen kuntoon.
Huoneen suunnitelmat muuttuivat syystä tai toisesta matkan varrella, mutta tänään kaikki sujui onneksi moitteettomasti ja ilman ongelmia. Alkuperäissuunnitelmien mukaista liitutaulua ei ainakaan toistaiseksi ole maalattu, kenties myöhemmin. Eteen tuli myös muun muassa niin sanottu "verhotanko-ongelma" ;) Onneksi naisilla on aina "plan B", joten toistaiseksi viirinauha toimittaa onnistuneesti verhojen virkaa. Verho (valelaskoskaihdin) on valmiiksi ommeltuna odottelemassa verhotankoa. Kyseinen huoneen muodonmuutos ei olisi onnistunut ilman uskomattoman näppäräkätisiä ja ahkeria vanhempiani (ompelua, maalausta, tuunausta, korjausta...) , iso kiitos siitä heille. Itse olen toiminut onnistuneesti pääosin työnjohtajana sekä etsiskellyt kaikkea ihanaa ja tuunattavaa :D
Nyt kuitenkin kuvasatoa tästä päivästä. Aluksi kolme "ennen"-kuvaa ja loput kuvat on "jälkeen"-kuvia...
| Tulipahan mieleeni, että mullahan on tohon kissatyynyyn sopiva matto (kuva ideapostauksessa), jonka voisi ehkä vielä huoneeseen mahduttaa... |
Sänky ja lokerikko tytöillä oli valmiina. Seinän liila väri on tyttöjen äidin valitsema ja oli kyllä nappivalinta :) Neitokaisten ilmeistä päätellen yllätys oli mieleinen ja siitä on muistona pieni videonpätkäkin :)
tiistai 10. helmikuuta 2015
Ihana, ihana aurinko
Innostuin räpsäisemään muutamia kuvia olohuoneesta, kun aurinko niin ihanasti ulotti sinne asti säteensä. Tunnelma alkaa olla jo hieman keväinen, kun tuota ihanaa auringonpaistetta katselee. Kohta on helmikuu puolivälissä, kylläpä aika rientää. Aloin äskettäin pohdiskella, että pitäisköhän sitä vaihtaa tänä keväänä huonekasveille mullat. Se ei mitään lempipuuhaani kyllä ole, koska sitä multaa tuntuu aina olevan joka puolella, vaikka kuinka yrittäisi lattiaa suojata. En tiedä, että pitäisikö ostaa pari uutta ruukkuakin.
P.S. On tossa auringonpaisteessa se huono puoli, että kun katsoo keittiön ikkunaa, niin voihan järkytys... Kai se on taas ikkunanpesuhommat edessä. Kyllä mä mieluummin niitä kukkamultia vaihtelen...
perjantai 30. tammikuuta 2015
Lastenhuoneen ideointia
Olen ideoinut 4-vuotiaalle kummitytölleni ja hänen 2-vuotiaalle pikkusiskolleen huonetta heidän pian valmistuvaan uuteen kotiinsa. Huoneen värimaailma tulee olemaan liila-valkoinen-harmaa-musta pienellä ripauksella vihreää.
Nämä kollaasit olen koonnut muistaakseni jo syksyllä ja tällä hetkellä näyttää siltä, että niin söpö kuin tuo yöpöytä onkin, se ei mahdu huoneeseen järkevästi. Tapetteja huoneeseen ei tule, mutta seinistä kaksi on maalattu liiloiksi. Myös liitutaulu olisi tarkoitus maalata. Lattialle tulee virkattu matto, jossa on valkoisia, liiloja, vaalean- ja tummanharmaita raitoja sekä suloinen piparkakkureuna.
Tytöillä on valmiina tummanruskea (luonnossa mustalta näyttävä) kerrossänky sekä valkoinen Kallax-hyllykkö (ei kuvissa). Vaatteille pitäisi löytää jokin kiva ja tilava lipasto. Yöpöydäksi tulee näillä näkymin kanto (siis aito puukanto), joka maalataan todennäköisesti liilaksi. Kaikenlaista muutakin mukavaa huoneeseen varmasti tulee. Enpä malttaisi odottaa, että kyseistä huonetta pääsisi jo oikeasti sisustamaan. Toivottavasti vielä tässä kevään aikana pääsisin tännekin laittelemaan kuvia valmiista huoneesta.
![]() |
| Yöpöytä ja -valo: www.ikea.fi, matto: http://www.sydanmaami.suomalainenverkkokauppa.fi/, tapetti: http://mrperswall.com/ |
![]() |
| Sänky:www.ikea.fi, tyynynpäällinen ja matto H&M Homesta, kuvat otettu itse. Liitutaulumaali: www.biltema.fi. |
Jostain syystä en tosiaan laittanut ilmeisesti ylös (tai en ainakaan löydä) joidenkin ideakuvien ym. lähteitä ja mietinkin, että voinko kuvia tänne laittaa vai rikonko tekijänoikeuksia pahastikin. Laitoin nyt kuvat kuitenkin ja kommenttiboksiinhan voi antaa palautetta, jos joku siitä mielensä pahoittaa :) Jos löydän lähteet jostakin, niin voinhan ne aina tänne lisäillä.
maanantai 19. tammikuuta 2015
Unohtumaton matka
Palasin eilen takaisin Suomeen vajaan parin viikon Gambian matkalta. Reissu oli kertakaikkiaan mahtava! Lähdin Gambiaan, koska suomalainen ystäväni meni siellä naimisiin gambialaisen miehen kanssa. Kovasti pohdin monestakin syystä, että lähdenkö häihin. Näin jälkikäteen voin sanoa, että jos olisin jättänyt lähtemättä, olisin menettänyt yhden elämäni mahtavimmista kokemuksista ja matkoista. Meitä suomalaisia (morsiamen sukua ja ystäviä) oli matkassa vajaa parikymmentä, seura oli huippua! :) Olen käynyt noin 30 maassa ja tämä matka oli kyllä ehdottomasti yksi mieleenpainuvimmista. Matkan aikana pääsin käymään erään paikallisen tuttavan kotona afrikkalaisessa kylässä sekä vierailemaan orpojen koulussa. Gambian lisäksi kävin vierailulla Gambian naapurimaassa Senegalissa. Siellä kävin safarilla sekä kävelyllä leijonien kanssa. Matkan kokemuksia ei pysty sanoin, eikä edes oikein kuvin kertomaan. Ne pitää kokea itse. Tässä kuitenkin joitakin kuvia matkan varrelta.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






